Coldplay "Everglow" lyrics

 

Oh they say people come
They say people go  他們說人總是有聚有散
This particular diamond was extra special 但你像顆鑽石一般,顯得格外特別
And though you might be gone
And the world may not know 即使你的離開其他人不一定在意
Still I see you celestial  但每當我望向天際,彷彿還能見到你

Like a lion you ran 你像獅子般奔跑
A Goddess you rolled 像女神般的動作
Like an eagle you circled 
In perfect purple 像老鷹在紫色的天空中盤旋
So how come things move on 而為何生活的篇章仍要不斷翻新
How come cars don't slow  時光的列車不肯為我放慢
When it feels like the end of my world? 在我感覺世界快結束的時候
When I should but I can't let you go? 在我該放下你,卻做不到的時候

But when I'm cold, cold
When I'm cold, cold 但每當我覺得寒冷 
There's a light that you give me 你會給我光亮
When I'm in shadow 當我身陷陰影
There's a feeling you give me, an everglow 你讓我感覺永遠有個熾熱的光源會在前方照亮

Like brothers in blood 
Sisters who ride 像是共同生活與成長的手足
Yeah, We swore on that night 是的,我們在那晚發誓
We'd be friends 'til we died 我們的友情至死不渝
But the changing of winds 
And the way waters flow 但就像風向與水流的自然變化
Life as short as the falling of snow 生命短暫如雪花飄落
And now I'm gonna miss you, I know 而我確定,我會想念你

But when I'm cold, cold 但每當我覺得寒冷
In water rolled, salt 陷在冰冷海水中翻攪
I know you're always with me 我知道你仍陪著我
And the way you will show 你將以某種方式告訴我你仍在我身邊
Cuse you're with me wherever I go 因為不管我身在何處你都將伴隨我
And you give me this feeling, this everglow  給我的生命帶來永恆的熾熱亮光

What I wouldn't give for just a moment to hold 多希望能夠把這樣的感覺多留住一些
Yeah, I live for this feeling, this everglow 因為我現在就賴以它生活了
So if you love someone, you should let them know 所以假如你愛某人,就應該告訴他
Oh, the light that you left me will everglow 你留下的光將永遠照亮我的生命

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Parker 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()