close

Rows and  flows of angel hair 像是天使一絲絲流動的頭髮
And ice cream castles in the air 冰淇淋蓋起的城堡
And feather canyons everywhere 輕飄飄的峽谷
I've looked at clouds that way 這是我曾經對雲的想像

But now they only block the sun 但現在 我只看到它擋住了太陽
They rain and snow on everyone 它造成降雨和降雪
So many things I would have done 阻卻了許多我本來想完成的事
But clouds got in my way

I've looked at clouds from both sides now 我曾從不同角度看著雲 想著它的不同面向
From up and down, and still somehow 
It's cloud illusions I recall 但不知為何 總覺得只看見它多變的身影 卻不了解它
I really don't know clouds at all

Moons and Junes and Ferris wheels月亮 六月 摩天輪
The dizzy dancing way you feel 像是盡情跳舞的感覺
As every fairy tale comes real 像是所有童話故事都成真了
I've looked at love that way 曾經 這是我對愛的理解

But now it's just another show 但現在卻是截然不同的情況
You leave 'em laughing when you go 你離開他們時仍笑著
And if you care, don't let them know 因為你不能讓他們看出你在意   
Don't give yourself away 不要輕易交出自己

I've looked at love from both sides now 我曾經從不同角度去理解愛
From give and take, and still somehow 曾以給予和拿取的角度體會過愛
It's love's illusions I recall 但不知為何  當我想到愛 只覺得它像是錯覺
I really don't know love at all 或許我根本就不懂愛吧

Tears and fears and feeling proud  眼淚和害怕 或是 感覺驕傲
To say "I love you" right out loud 愛一個人就大聲說出來
Dreams and schemes and circus crowds 作夢 做計劃  馬戲團般熱鬧的人生
I've looked at life that way 我曾這樣看待人生

But now old friends are acting strange 但現在 老朋友不再有相同的看法 
They shake their heads, they say I've changed 他們認為我變了
Well something's lost, but something's gained 但有失有得 生活就是如此 
In living every day

I've looked at life from both sides now 我從不同角度看人生
From win and lose and still somehow 從贏和書
It's life's illusions I recall 但講到人生 我仍覺得只是一場幻覺
I really don't know life at all 或許我根本不懂人生

I've looked at life from both sides now  我從不同角度看人生
From up and down and still somehow 從高處或低處
It's life's illusions I recall 但總覺得只是一場幻覺  也許我根本不懂人生吧
I really don't know life at all

arrow
arrow
    全站熱搜

    Parker 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()